متن کامل پایان نامه با فرمت ورد

پایان نامه مقطع کارشناسی ارشد رشته حسابداری

دانشگاه شیراز

دانشکده اقتصاد، مديريت و علوم اجتماعي

 

پايان­­نامه‌ کارشناسي ارشد در رشته حسابداري

 

مطالعه ارتباط بین تجدید ارائه صورت‌های مالی ورشد شرکت‌های پذیرفته‌شده در بورس اوراق بهادار تهران

 

 استاد راهنما

دکتر شکراله خواجوی

برای رعایت حریم خصوصی نام نگارنده درج نمی گردد

تکه هایی از متن به عنوان نمونه :

فهرست مطالب

عنوان                                                                                                                              صفحه

فصل اول: کلیات پژوهش… 1

1-1- مقدمه. 2

1-2- مسئله پژوهش… 2

1-3- اهميت و ضرورت پژوهش… 4

1-4- اهداف پژوهش… 4

1-5- سؤال پژوهش… 4

1-6- فرضيه‌هاي پژوهش… 5

1-7- روش انجام پژوهش… 5

1-7-1- روش پژوهش و گردآوری داده‌ها 5

1-7-2- متغیرهای پژوهش… 5

1-7-3- جامعه آماري و نمونه پژوهش… 6

1-7-4- روش تجزیه‌ و تحلیل داده‌ها 6

1-7-5- بهره گیری‌کنندگان از نتايج پژوهش… 6

1-8- تعريف واژه‌هاي كليدي.. 7

1-9- ساختار پژوهش… 7

فصل دوم: مبانی نظری و پیشینه پژوهش8

2-1- مقدمه. 9

2-2- مبانی نظری پژوهش… 9

2-2-1- مفهوم گزارشگری اطلاعات مالی.. 9

2-2-2- تجدید ارائه صورت‌های مالی، علت های و تقسیمبندی آن. 10

2-2-3- مسائلی در ارتباط با تجدید ارائه صورت‌های مالی.. 12

2-2-3-1- اعتبار پایین مدیریت.. 13

2-2-3- 2- شکاف ادراک.. 13

2-2-3-3- اثر عیان شدن بخشی از ابهامات در مورد تجدید ارائه (تأثیر بر گستره‌ای وسیع) 13

2-2-3- 4- اختلال در ارتباط و واکنش شرکت.. 13

2-2-3- 5- عدم همسویی بین مدیریت، حسابرسان و سایر مسئولان. 14

2-2-4- پیامدهای تجدید ارائه صورت‌های مالی.. 14

2-2-4-1- واکنش بازار به تجدید ارائه. 15

2-2-4-2- تغییرات حاکمیت شرکتی.. 16

2-2-4-3- کاهش اعتماد جامعه نسبت به اظهارنظر حسابرسان. 16

2-2-4-4- کاهش رشد شرکت.. 17

2-2-5- تجدید ارائه و رشد شرکت.. 17

2-3- پيشينه و تاريخچه موضوع پژوهش… 18

2-3-1- پیشینه خارجی پژوهش… 18

2-3-2- پیشینه داخلی پژوهش… 20

شما می توانید تکه های دیگری از این مطلب را در شماره بندی انتهای صفحه بخوانید              

2-4- اختصار فصل.. 23

فصل سوم: روش اجرای پژوهش24

3-1- مقدمه. 25

3-2- روش انجام پژوهش… 25

3-3- فرضيه‌هاي پژوهش… 25

3-4- متغیرهای پژوهش… 26

3-4-1- متغیر مستقل.. 26

3-4-2- متغیرهای وابسته. 26

3-4-3- متغیرهای کنترلی.. 27

3-5- الگوی پژوهش… 28

3-6- قلمرو پژوهش… 29

3-7- جامعه آماري و نمونه پژوهش… 29

3-8- روش گردآوري داده‌ها 30

3-9- روش تجزیه‌ و تحلیل داده‌ها و آزمون فرضيه‌ها 30

3-10- ابزار تجزیه‌ و تحلیل داده‌ها 30

3-11- اختصار فصل.. 31

فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده‌ها 32

4-1- مقدمه. 33

4-2- آمار توصیفی.. 33

4-3- ايستايي (پايايي) متغيرهاي پژوهش… 34

4-4- آزمون فرضيه‌هاي پژوهش… 35

4-4-1- آزمون فرضیه اول. 35

4-4-2- آزمون فرضیه دوم. 37

4-4-3- آزمون فرضیه سوم. 38

4-4-4- آزمون فرضیه چهارم. 39

4-5- اختصار فصل.. 41

فصل پنجم: بحث و نتیجه‌گیری.. 42

5-1- مقدمه. 43

5-2- مروري بر نتايج به‌دست‌آمده از پژوهش… 43

5-3- ايستايي يا پايايي.. 43

5-4- اختصار نتایج حاصل از آزمون فرضیه‌ها 44

5-4-1- اختصار نتایج حاصل از آزمون فرضیه اول. 44

5-4-2- اختصار نتایج حاصل از آزمون فرضیه دوم. 44

5-4-3- اختصار نتایج حاصل از آزمون فرضیه سوم. 44

5-4-4- اختصار نتایج حاصل از آزمون فرضیه چهارم. 45

5-5- نتایج کلی پژوهش… 45

5-6- پیشنهادی‌های پژوهش… 46

5-6-1- پیشنهادهایی ناشی از نتایج پژوهش… 46

5-6-2- پیشنهادهایی برای پژوهش‌های آینده. 46

5-7- محدودیت‌های پژوهش… 46

منابع.. 48

الف) منابع داخلی.. 48

ب) منابع خارجی.. 50

 

فهرست جداول

عنوان                                                                                                                              صفحه

جدول 4-1: آمار توصیفی متغیرهای پژوهش… 34

جدول 4-2: آزمون ایستایی متغیرهای پژوهش… 34

جدول 4-3: آزمون چاو فرضیه اول. 35

جدول 4-4: آزمون هاسمن فرضیه اول. 36

جدول 4-5: آزمون بروش‌پاگان فرضیه اول. 36

جدول 4-6: نتایج آزمون رگرسیون برای فرضیه اول. 36

جدول 4-7: آزمون چاو فرضیه دوم. 37

جدول 4-8: آزمون هاسمن فرضیه دوم. 37

جدول 4-9: آزمون بروش‌پاگان فرضیه دوم. 37

جدول 4-10: نتایج آزمون رگرسیون برای فرضیه دوم. 38

جدول 4-11: آزمون چاو فرضیه سوم. 38

جدول 4-12: آزمون هاسمن فرضیه سوم. 39

جدول 4-13: نتایج آزمون رگرسیون برای فرضیه سوم. 39

جدول 4-14: آزمون چاو فرضیه چهارم. 40

جدول 4-15: آزمون هاسمن فرضیه چهارم. 40

جدول 4-16: آزمون بروش‌پاگان فرضیه چهارم. 40

جدول 4-17: نتایج آزمون رگرسیون برای فرضیه چهارم. 41

 

چکیده

 

صورت‌های مالی تجدید ارائه‌شده به‌صورت شفاف و صریح، پیام و علامتی پیرامون قابل‌اتکا نبودن صورت‌های مالی دوره‌های گذشته به بهره گیری‌کنندگان ارسال می‌کنند. ازاین‌رو تجدید ارائه صورت‌های مالی اثرات مخربی در پی خواهد داشت. این پژوهش به مطالعه ارتباط بین تجدید ارائه صورت‌های مالی و رشد‌ شرکت‌های‌ پذیرفته‌شده در بورس اوراق بهادار تهران می‌پردازد. به همین مقصود 70 شرکت پذیرفته‌شده در بورس اوراق بهادار تهران طی بازه زمانی 1384 تا 1392 مورد مطالعه قرار گرفت. از تحلیل آماری رگرسیون خطی چند متغیره برای آزمون فرضیه­های پژوهش بهره گیری‌شده می باشد. با در نظر داشتن نتایج آزمون فرضیه‌ها بین تجدید ارائه صورت‌های مالی و رشد فروش شرکت‌های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران ارتباط منفی معناداری هست؛ اما شواهدی از وجود ارتباط بین تجدید ارائه صورت‌های مالی و رشد سود خالص، رشد دارایی‌ها و رشد قابل‌تحمل نظاره نشده می باشد. همچنین نتایج فرضیه‌ها نشان می‌دهد که اندازه و سودآوری شرکت با شاخص‌های رشد ارتباط مستقیمی دارند؛ اما سود تقسیمی شرکت با اکثر شاخص‌های رشد ارتباط معکوسی دارند.

 

واژه‌های کلیدی: تعدیلات سنواتی، رشد دارایی‌ها، رشد سود خالص، رشد فروش، رشد قابل‌تحمل.

 

 1-1- مقدمه

 

طبق مفاهیم نظری گزارشگری مالی ایران، هدف صورت‌‌های مالی ارائه اطلاعاتی تلخیص و طبقه‌بندی‌شده درمورد وضعیت مالی، عملکرد مالی و انعطاف‌پذیری مالی واحد تجاری می باشد که برای طیفی گسترده‌ از بهره گیری‌کنندگان صورت‌های مالی در اتخاذ تصمیمات اقتصادی مفید واقع گردد. خصوصیات کیفی اصلی مرتبط با محتوای اطلاعات، “مربوط بودن ” و “قابل‌اتکا بودن ” و خصوصیات کیفی اصلی مرتبط با ارائه اطلاعات، “قابل‌مقایسه بودن ” و “قابل‌فهم بودن ” می باشد. اطلاعاتی که فاقد این خصوصیات باشد، مفید نبوده و یا دارای فایده محدودی می باشد. ازآنجاکه خصوصیات کیفی قابل‌مقایسه بودن و قابل‌فهم بودن، بر مفید بودن اطلاعات می‌افزاید، وجود ثبات رویه حسابداری در روش‌های حسابداری بکار گرفته‌شده و افشاء مناسب اطلاعات الزامی می باشد (کمیته تدوین استانداردهای حسابداری، 1388: 14). استانداردهای حسابداری ایران مقرر می کند که شرکت‌ها بایستی ارقام صورت‌های مالی را به‌صورت مقایسه‌ای همراه با ارقام سال جاری ارائه و افشا کنند (کمیته تدوین استانداردهای حسابداری، 1388). بر این اساس ارقام سال قبل در سال جاری، بار دیگر از سوی شرکت و حسابرس مورد بازبینی و طبقه‌بندی قرارگرفته و در صورت وجود اشتباهی بااهمیت در ماهیت و نحوه طبقه‌بندی و نیز مبالغ سال قبل، می‌بایست در سال جاری تجدید ارائه شوند. بدین ترتیب تجدید ارائه می‌تواند به معنای وجود یک نقص یا اشکال تعبیر گردد که در سال جاری کشف‌شده می باشد؛ البته به‌شرط آنکه ناشی از تغییر در رویه‌های حسابداری نباشد. مطالعات نیز نشان می‌دهند که درصد بالایی از تجدید ارائه در ایران، به دلیل اصلاح اشتباهات حسابداری بوده می باشد (کردستانی و همکاران، 1389).

ایجاد فضای بی‌اعتمادی در بازار سرمایه، غیرقابل ‌اتکا تصور شدن صورت‌های مالی، کوشش برای دسترسی به اطلاعات در خارج از بورس، زیان ناشی از تصمیم‌گیری‌های اشتباه بهره گیری‌کنندگان از صورت‌های مالی و درنهایت تضییع منابع عمومی جامعه، بخشی از پیامدهای این امر می باشد (همان). پس، تجدید ارائه مستمر اقلام در دوره‌های پی‌درپی و رواج آن میان شرکت‌های ایرانی، به اعتبار صورت‌های مالی، آسیب می‌زند و موجب تخصیص و توزیع ناکارآمد ثروت و کاهش اعتماد مردم به بازارهای سرمایه می گردد (بهار مقدم و دولت‌آبادی، 1391).

 

***ممکن می باشد هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود اما در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل و با فرمت ورد موجود می باشد***

متن کامل را می توانید دانلود نمائید

زیرا فقط تکه هایی از متن پایان نامه در این صفحه درج شده (به گونه نمونه)

اما در فایل دانلودی متن کامل پایان نامه

 با فرمت ورد word که قابل ویرایش و کپی کردن می باشند

موجود می باشد

تعداد صفحه : 72

قیمت : چهارده هزار و هفتصد تومان 14700

شما می توانید مطالب مشابه این مطلب را با جستجو در همین سایت بخوانید